Tuo tyttö. Näin hänessä tulevaisuuden. Oi, olet niin rakas.

Tässä männä viikolla vietimme saaressa ikimuistoisen viikonlopun. Jokainen varmaan muistaa hiljan julkaisemani tekstin jossa kerron olleeni onnellinen.

Tämä liittyy samaan iltaan. Siihen kun tanssin jalat solmussa kaikkien muiden kanssa. Siihen, kun olin onnellinen.

Mutta minä näin myös näkyjä. Näin tulevaisuuteen. Näin miten tyttäreni tanssi kanssani aamuun. Näin miten hän rakasti silmittömästi ja palavasti, kuinka hän eli elämäänsä täysillä välittämättä kaikesta paskasta mitä maailma tarjoaa meille.

Minä näin hänet. Hänellä oli punaisen ja lilan sävyttämä ihana tukka. Hänellä oli herkin hymy, jonka olen aikoihin nähnyt.

Hän. Ei ollut tyttäreni, mutta näin hänessä tulevaisuuden. Näin oman tyttäreni tuossa jonkun toisen tyttäressä. Tuo reilu parikymppinen uskomattoman kaunis otus tanssi kanssani koko yön. Halasin häntä ja kyynelehdin vain koska näin hänessä niin paljon omaa lastani. Lastani joka on vasta kolmentoista ja minulle niin rakas.

Pikkuinen tyttöni olisi kohta yhtä ikäinen tuon toisen lapsen kanssa. Tunsin itseni aikuiseksi, mutta hyvällä tavalla. Tajusin, että en ole enää nuori vaan olen aikuinen ja minun tehtäväni on pitää huolta lapsista niin pienistä kuin suuristakin ja rakastaa heitä myötä- ja vastamäessä.

Voi kunpa olisin ottanut tuosta enkelistä kuvasen ja voisin jakaa sen teidän kanssa, mutta olin liian humalassa ja liian onnellinen ajatellakseni mitään sellaista.

Olin niin pyörällä päästäni, että minun on pakko kertoa siitä teille.

Näettekö te koskaan toisessa ihmisessä tulevaisuutta? Näettekö oman lapsenne jo isona ja omavaraisena? Koetteko toisen ihmisen kanssa samankaltaista yhteenkyuuluvuutta kuin perheen kesken? Onko olemassa sellaisia ihmisiä joita tapaat vain kerran ja tiedät, että tuota ihmistä tulet kantamaan sydämessäsi koko loppuikäsi?

Tuo tyttönen, enkeli oli sellainen. En tiedä tapaanko tuota ihanaista lasta enää koskaan, mutta hän on jättänyt jäljen sydämeeni. Hänessä näin tulevan. Oman menninkäiseni. Oman pienen enkelilapseni, auringonvalon.

Tähän on hyvä lopettaa. Ihanan rauhallista ja onnellista loppupäivää kaikille. Pus.

Kommentit

Suositut tekstit