DIY

Mä olen aina ollut käsilläni tekevä. Ja edelleen saan ajoittain inspiksen.

Tässä muutama päivä sitten keksin, että haluan tehdä Joulukoristeita. Minä kun olen sellainen "eripari" ihminen, niin j.koristeetkin voisi olla eriparia. Minulla on kivoja yhteneväisiä palloja liuta, mutta ne kyllästyttävät minua.


Siksipä tein koristeita niistä vähistä raaka-aineista joita minulla oli. Tuloksena oli naapurin vanhasta hesarista tehtyjä palloja sekä sydämiä. Villasta nypittyjä kuusia pikkuriikkisillä joulupalloilla (vanhoilla helmillä) sekä punaisesta nauhasta tehty joulukuusiviritelmä.

Hauskoja juttuja. Saa nähdä miten ne istuvat kuuseen, vai istuvatko. Lisää pitäisi päästä tekemään, mutta tarvitsen ehdottomasti lisää materiaalia. Lähi Cittari ja lähi Prisma eivät ihan käy askartelukaupasta, valitettavasti, sillä mitä ei Prismasta saa, saa Cittarista ja mitä Cittarista ei saa, ei tarvitse. Piste.

Eli joudun taipumaan ja käymään jossakin ihan liikkeessä, liikkeessä. Apua. Se tietää rahanmenoa. Prkl.

No, mutta toinen askartelupaskartelu juttuni on korkkitaulu. Sain vihdoinkin ison lämärin korkkeja (kiitos siskolle) ja pääsin aloittamaan projektin. Keräsin ensin vain Wishkeyplon korkkeja, mutta huomasin pian, etten haluakaan käyttää pelkästään niitä. Niistä ei tulisi kovin kummoista taulua. Joten aloin pikkuhiljaa keräämään myös skumppa- ja viiniplon korkkeja. Sitten tosiaan tuli sisko apuun ja tyrkkäsi minulle kouraan kaksi pussillista korkkeja. Eihän ne loppujen lopuksi vielä riittäneet, mutta enää ei tarvita kuin kymmenkunta korkkia. Äkkiäkös sitä kymmenkunta pulloa hörppää! ;D



Kuten yleensä, tätäkään en "saanut" tehdä yksin. Minulla oli monta apulaista. Ja kivaahan se oli yhdessä tehdä. Luulisi, että lapsetkin arvostavat tätä taulua ja ottavat sen hyötykäyttöön mielellään. Se ripustettaneen keittiön seinälle, jolloin kaikki pääsevät tuikkaamaan tuiki tärkeitä lippulappusia taululle. 


Tuikkaan valmiin taulun kuvan kun saan sen valmiiksi. Siihen asti... askartelimisiin!

Kommentit

Suositut tekstit