Nivelsärkyä ja botoxia

Kävin lääkärissä. Siinä ei sinänsä ole mitään yllättävää.
Lääkärissä käytiin läpi tämänhetkinen tilanteeni.
Sitten kun olin viisitoista minuuttia vastaillut lääkärini kyselyihin tuli viimeisen kysymyksen aika.

Oliko mielessäsi vielä jotain muuta mistä haluaisit keskustella?

No joo! Minun niveliä särkee taas.
Olin jo autuaasti unohtanut miten ikävä vaiva voi olla ja kuinka se kiusaa, jäykistää ja ahdistaa minua. Mutta Niin se vain tekee. Sitä on tutkittu jo aikaisemmin, mutta syytä sille ei ole löytynyt.

Miksi sitten olen unohtanut?
No siksi, kun syödessäni lääkkeitä kilpirauhasen vajaatoimintaan (joka johtui silloisesta lääkityksestäni), minulla ei ollut lainkaan särkyjä. Autuasta aikaa.

Nyt lääkitys on loppunut ja säryt palanneet kahta kauheampina.
Kohta voin jo toki syyttää ikää, mutta vielä toistaiseksi haluaisin löytää syyn tälle kivulle ja ennen kaikkea lopettaa sen.

Puhuin siis lääkärille joka tuumaili ja tuumaili, mutta ei keksinyt mitään ratkaisua asiaan. Mutta tutkimatta ei kuitenkaan jätetty, vaan menen tänään reumatologille (uudestaan) tutkituttamaan vaihtoehtoa, että voisin syödä näihin reumaattisiin särkyihini Thyroxinia. Se ei ole normaali hoito, mutta se on kuitenkin auttanut, niin miksi ei sitä voisi kokeilla.

Sitten toinen asia mistä lääkäri kysäisi ohimennen on päänsärkyni. Minullahan on hankala migreeni joka vaivaa minua nykyisin enää vain viikoittain. Joskus jopa päivittäin. Saan sen kontrolliin särkylääkkeillä useimmiten, mutta se rasittaa munuaisiani. Estolääkitystä ei ole löytynyt enkä voi syödä täsmälääkkeitä kohonneen aivoinfarkti riskin vuoksi.

Lääkäri tuumasi jälleen ja kertoi, että nykyisin käypähoitosuosituksissa on uusi hoito joka voisi auttaa. Nimittäin botox. Pari piikkiä niskaan ja avot!

JEEEEE!!!
Uusi hoitokeino! Tätä täytyy kokeilla. Joudun todennäköisesti maksamaan sen itse, mutta samapa tuo jos pääsen sillä eroon pirusta joka kiskoo silmämunista joka toinen päivä.

Olen niin tyytyväinen tilanteeseen, jossa on toivoa ja aurinkoa. Pitkän aikaa nämä kaksi vaivaa ovat olleet vain kestettävien vaivojen listalla, mutta nyt niihin molempiin häämättöö ratkaisu. Jes. Loistavaa!

Eli ei muuta kuin upeeta viikonloppua ihan jokaiselle. Tää kiittää ja kuittaa aktiivisesta blogiviikosta ja painelee merelle nauttimaan syksyn viimeisistä viikonlopuista!


Kommentit

  1. Eipä tullut Botoxia eikä edes Thyroxinia. Uusia ehdotuksia ja kokeiluita kyllä. Katsotaan miten lähtee toimimaan.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit