Elämäni käännekohdassa -teksti erosta.

Käännekohta
Sanakirjassa käännekohta kuvataan uuden ajanjakson alkuna.
Sijamuodot
nominatiivi       käännekohta                               käännekohdat
genetiivi            käännekohdan käännekohtien
partitiivi            käännekohtaa                             käännekohtia

Minun käännekohtani oli se, kun sanoit, ettet rakasta minua enää.
Valahdin verettömäksi. Jokaiseen verisoluunkin sattui niin saatanasti, että niiden piti paeta päähän, josta ne räjähtivät kohtuuttomaan huutoon.

”En rakasta sinua enää.” Miltä se sinusta kuulostaa? Minusta se kuulostaa murhalta. Teurastukselta. Kuin keihästäisit sanoillasi minua uudelleen ja uudelleen. Repisit sisuskaluni kaiken nähtäväksi. Söisit ne pitäen niitä ensin irvokkaasti koholla, kuin palkintoa jonka olet juuri voittanut.

Minuun sattuu. Miksi sinä lopetit? Miksi et enää halua minua? Minä yritin. Tein kaiken mitä halusit ja enemmän. Konttasin vuoksesi Kiinaan. Lakaisin hiuksillani huoneesi lattian silloin, kun syljit sinne vihaasi. Suutelin vuoteesi pehmeäksi, ettei kiroustesi kovettamat lihakset kärsisi. Peittelin kauniin vartalosi untuvien alle ja odotin.

Tuska on liian suuri. En voi, en pysty, en halua. Sinun on rakastettava minua. Rakastit minua kaksikymmentä ohikiitävää vuotta.

Sinä rakastit ilmeitäni, sanojani, kaikkea. Painoit nenäsi niskaani kun itkin. Otit kädestä kiinni silloinkin kun olin ruma ja yksinäinen.

Mitä nyt? Mitä haluat minun tekevän? Minne minun pitää mennä? Katsonko tulevaisuuteen jossa minä istun yksin mökkimme laiturilla.  Helvetin ruma punainen auringonlasku sulkee minun kyynelistä tärisevän vartalonsa syliinsä. En näe muuta.

Vapisen kuin horteessa. Kuin ikuinen jää jäädyttäisi minua hiljalleen. Kaikki raivo on laantumassa. Koko elämä on laantumassa. Tunnottomuus valuu ylhäältä alaspäin, enkä enää jaksa haluta muuta.

Kaikki on ohi hetkessä. Tuossa hetkessä. Elämäni käännekohdassa.

Kommentit

  1. Vielä pahemmin sattuu kun toinen ei sano eikä tee mitään...muuttuu vain yhä vieraammaksi ja sinä yrität aina uudelleen kysyä mikä on vialla? Miksi en kelpaa? Ja tajuat viimein että eihän vuosiin ole ollut mitään yhteistä kivaa, ei kosketusta, ei huumoria, ei läheisyyttä. Minuun se sattui pahasti, mutta onneksi siitä on jo vuosi kun lähdin.Olen yksin onnellinen tai no...koiran kanssa.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit